سفارش تبلیغ
صبا ویژن

* ظهورِ منجی *

مالک اشتر برخاست و عرض کرد:

ای امیرالمؤمنان چه وقت قائم از فرزندان شما قیام خواهد کرد؟

حضرت فرمود: وقتی که باطل و پست پیشرفت کند، و راستی و حقیقت ها سبک و خوار شود و می رسد آنچه باید برسد و پشت ها سنگین شود از ستم ها و فشارها و گناهان، کارها به هم دیگر نزدیک شود (شاید منظور مغازه ها باشد چون در جایی آمده بازارها نزدیک هم باشد که الان می بینیم خیلی از مغازه ها نزدیک هم و یک شکل و یک کار می کنند) و آشکار می شود خبرها و صورت مالکان به خاک مالیده می شود، و صاحبان ممالک به بدی رفتار کنند و هلاک شونده هلاک شود، و چاه ها و قنات ها خشک شود و از اطاعت امام عادل بیرون روند.

و سختی ها و کینه ها زیاد شود و و عمرها کوتاه گردد و مردم سرگردان و متحیر گشته و از بسیاری از فتنه ها و فکرهای بد به خروش آیند. غوغای گرگ ها و خارپشت ها بلند گردد و موج ها بجنبند (شاید منظور موج ها صدای فتنه گران است که به وسیله ی تلویزیون و ماهواره و رادیوها و... که فتنه گری کنند) و حج گزاران ناتوان شوند (یعنی یا حج ممنوع شود و یا این که نگذارند مردم به راحتی حج به جا آورند همین طور که اکنون وهابیت شیعیان را آزار می دهد.)

و آشفتگی برسد، و جنگ ها شدت یابد و اختلاف در اعراب افتد و طلب و بازجویی سخت شود، و عقب نشینی کنند ترسندگان، و وام ها مطالبه شود، و اشک ها بریزد و مغبون فریب خورد، و شادی نشاط از بین مردم رخت بربندد و شورشیان شورش نموده و سم پاشی کنند، (شاید منظور منحرف نمودن افکار اعتقادات باشد) و جست و خیز کنندگان هجوم آورند، و هواهای نفسانی مختلف و زیاد شود، بلاها عظیم گردد و شکایات شدید و زیاد شود.

دعواها و کینه ها طولانی شود و متجاوز از حد خود تجاوز کند، و خشم کننده خشم کند. قتال و جنگ زیاد شود و تاخت و تاز کنند، سخت کیرندگان و طعن زنندگان در دین شدید و حاضر جواب شوند، بیابان ها غبارآلود شده (یا در اثر جنگ و خشکسالی و...) و سلاطین به صدا در آیند، و زمین در اثر زلزله ها بلرزد.

حدود الهی معطل شود و امانت ها ضایع گردد و خیایت ظاهر شود و محافظه کار بترسد و خشم زیاد و شدید شده و مرگ مردم را بترساند. پسر خواندگان بلند شوند و بنشینند دوستان و اطرافیان حاکمان تسلط یافته و خوبان ذلیل شوند، ثروتمندان پلید شوند و اشقیاء به آرزوی خود برسند، دانشمندان مایل به کجی شوند و کارها مشتبه شود و مردم در کارها درمانده گشته و وامانده گردند.

اکثر مردم حریص و بخیل گردند و راحتی از مردم گرفته شود. انسان ها در پرخوری شتاب کنند و مردم از شدت ناراحتی سر در گریبان ببرند و مرد ترسناک گریزان شود و اوضاع تیره و تاریک شود و دور کننده دور کند و جستجو کننده جستجو کند و کوشش کننده کوشش کند و رنج اندازنده دیگران را به مشقت اندازد و خشم گیرنده خشمگین گردد.

خون ها به راحتی و رایگان و باطل ریخته شود و انسان کینه ورز به تندی پیغام دهد از شهری به شهری و فزونی خواه فزونی یابد و قبیله ها پراکنده شوند و شماتت کنندگان یکدیگر را سرزنش کنند و پیرمرد به سختی افتد، شکسته شونده شکسته گردد و خشم آلود، غمگین و پشیمان شود.

و کوشش ها زیاد اما اموال بی برکت شوند، شخص کوشش کننده رنج بسیار کشد.

قسم به ستاره ی زحل که قرآن را زینت کنند، و سرخ کرده شود خان ها ، در آن هنگام سرطان به تسدیس رسد (منزل اول از منازل ماه)، و زبرقان به تربیع رسد، و حمل به تثلیث رسد، و زحل به خانه سهم رسد (یعنی به حال مقارنه رسد)، و هر چیزی که به سوی چیزی باز گردد ناپدید شود و بیابان های میان مکه و بصره ممنوع شود، و حکم ها و اندازه ها ثابت شود و نشانه های ده گانه کامل شود و زهره به تسدیس رسد، و سختی مردم را فراگیرد، و ظاهر شود پهن بینی ها ( مراد ترک های بنی قنطوراء باشند که از سمت مشرق آیند) و کوتاه قدان درشت هیکل به توهم افتند(مقصود چینی ها باشند) و برتری یابند بر اینان مردمان خوب (شاید مراد سید حسنی باشد که به آن ها غالب شوند).

در آن زمان زن های آزاد را معیوب کنند و جزیره ها را مالک شوند و خراسان را ویران کنند (احتمالاً مراد کل ایران باشد چون در لغت عربی در صدر اسلام به ایران خراسان می گفتند)، و خراب کنند قلعه و حصارها را و آن چه پنهان و حفظ شده آشکار شود و شاخه را قطع کنند و عراق را بگشایند و در دشمنی سرعت بگیرند به سبب خونی که ریخته شود، پس در آن زمانه همواره منتظر خروج مهدی (عج) باشید.

                   قیام قائم

 


نوشته شده در پنج شنبه 89/11/21ساعت 1:32 عصر توسط * ظهور منجی * نظرات ( ) |


Design By : Pichak