سفارش تبلیغ
صبا ویژن

* ظهورِ منجی *

این روزها با اندکی دقت در اخبار و رویدادهای کشور، موضوع افزایش جرایم و مخصوصاً بی بند و باری، درگیری های منجر به قتل و مواردی از این قبیل، به وفور به چشم می خورد.

در میان این اخبار – اعم از چند تجاوز دسته جمعی در برخی نقاط کشور و یا قتل چند دختر و زن در خیابان های اصلی تهران و یا قتل قوی ترین مرد ایران به دست چند جوان در خیابان و...- چندی قبل، اخباری از حملات جداگانه به دو روحانی در تهران و روحانی دیگری در یکی از شهرستان ها هم منتشر شد که هر سه ی این موارد که منجر به جراحات شدید روحانیون مذکور شده بود، به نوعی با امر به معروف و نهی از منکر این عزیزان و واکنش اشرار، مرتبط بود.

در تداوم این مسأله، متأسفانه، طلبه ی جوان دیگری، در شب نیمه ی شعبان، هنگامی که قصد داشت از مزاحمت عده ای از اراذل و اوباش تهران به چند زن ممانعت کند، با احملات چاقو و قمه ی آن ها از ناحیه ی شاهرگ، به سختی مجروح و پس از ساعت ها سرگردانی اطرافیانش و عدم پذیرش بیش از 10 بیمارستان، بالاخره با پرداخت 5 میلیون تومان نقد، در یکی از بیمارستان ها بستری می شود!

بروز چنین حوادثی، قبل از آن که انگشت اتهام و اعتراض را به برخی مسئولان و نیروی انتظامی... متوجه کند، زنگ هشدار باشی است برای موضوع بسیار جدی و مهمی که در جامعه در حال ترویج است و سال ها قبل، رهبر معظم انقلاب به آن اشاره فرموده بودند: تسلط اشرار

در روایات معتبر اسلامی نیز، اشاره ای جدی به همین مسأله شده است که اگر امتی امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کنند، اشرار آن جامعه بر آن ها مسلط می شوند و آن گاه، دعایشان نیز مستجاب نخواهد شد.

حداقل طی 19 سال گذشته... و پس از فرمایشات مهم رهبر معظم انقلاب در سال 71 در این زمینه.... جریان های دلسوز و حزب اللهی، همواره به مسئولان این هشدار و تذکر را داده اند که روند بی توجهی نسبت به اجرای احکام خدا و کم رنگ کردن ارزش ها و محدود ساختن فرایض امر به معروف و نهی از منکر به چند ضابط و مأمور (آن هم نه چندان قاطع)، موجب تقویت جبهه ی اشرار و تسلط آنان بر جامعه و نوامیس مردم خواهد شد.

جالب است بدانید که بر اساس اظهارات و مشاهدات ضابطین و آمران به معروف در جامعه، چندی است بخشی از عناصر خلاف کار، بد حجاب، مفسدین اخلاقی و.... که به لحاظ جرم علنی خود، مورد تذکر لسانی قرار می گیرند، با مأموران درگیر شده و نه تنها از جرم خود اعلام پشیمانی نمی کنند، بلکه با فریاد و ایجاد اغتشاش و... سعی در تداوم جرم خود دارند. این مسأله را مقایسه کنید با وضعیت چند سال قبل، که بسیاری از عناصر بی بند و بار و بد حجاب و اشرار، به محض دیدن مأموران و یا عناصر متدین یا روحانیون، اقدام به اصلاح موقت وضعیت خود نموده و حداقل، بر جرم خود اصرار نمی کردند.

البته در بروز وضعیت کنونی، صدا و سیما – که با بعضی برنامه های خود، برخی مسائل از قبیل: قتل و لات بازی و ارتباط بی حد و مرز زن و مرد و ... خواسته یا ناخواسته، نهادینه کرده- و برخی مسئولان – که وضعیت را گل و بلبل فرض کرده و بعضاً اجرای حکم خدا را قربانی منافع سیاسی خود کردند – و بسیاری از مؤمنین – که با وجود عمل به واجبات دین، اجرای فرایض امر به معروف و نهی از منکر را با جدیت پیگیری نکردند – همه و همه مقصرند.

با این حال، به نظر می رسد، هنوز هم اگر عزمی جدی، از سوی دستگاه های مسئول، به نمایش گذاشته شود و ناهیان از منکر، در کشور تقویت شده و بدون اغماض، با مظاهر بی بند و باری و فساد و جنایت، برخورد شود و البته اطلاع رسانی و کار مداوم فرهنگی نیز، به خصوص از طریق صدا و سیما در کنار آن ها انجام پذیرد، می توان با تسلط اشرار، مقابله کرد، و گرنه دیر نخواهد بود زمانی که خدای ناکرده روحانیون و مردم متدین و نوامیس این کشور، به خاطر اظهار تدین و پایبندی به احکام خدا، در محاصره ی اشرار، قرار گیرند.

امیدواریم آقایان، این زنگ خطر و این صدای گوش خراش گام های اشرار را بشنوند و تا دیر نشده، کاری کنند که فردا، بسیار دیر خواهد بود...


نوشته شده در یکشنبه 90/5/16ساعت 1:34 صبح توسط * ظهور منجی * نظرات ( ) |

 

مردی کنار پنجره نشسته است

مردی که بخش اعظم قلبش شکسته است

مردی که روح زخمی او درد می کند

مردی که تار و پود وی از هم گسسته است

چیزی درون سینه ی او می خورد ترک

سنگی میان تنگ بلورش نشسته است

مردم در انتظار نوای نی اند و مرد

حتی نفس نمی کشد از بس که خسته است

با احتیاط می کند از زندگی عبور

مردی که مرگ بر سر او شرط بسته است

پیچیده بوی دوست در آن سوی پنجره

نفرین به هر چه پنجره که بسته است


نوشته شده در چهارشنبه 90/5/12ساعت 5:51 عصر توسط * ظهور منجی * نظرات ( ) |


Design By : Pichak